13. týden
Čtvrtek 26. 11. 2015
Při češtině jsme se dnes zaměřili na slovní druhy. Paní učitelka nám promítla obrázek s pošťákem na zvláštním náměstí Slov a my jsme přišli na to, že se jedná o domečky, v kterých bydlí slova jednotlivých druhů. Rozebrali jsme si kartičky se slovy a zkoušeli je k jednotlivým druhům přiřadit, přičemž jsme si připomněli, jak se od sebe liší a jak se poznají. Povedlo se nám to se všemi. Na závěr hodiny jsme si vyrobili pomůcku na určování a zkusili si pá dalších slov určit v básničce z učebnice.
Matematickou rozcvičkou jsme dnes navázali na tu ze začátku týdne a někteří dobře zareagovali, když měli úlohu s "antisignálem" (jeden má pět ozdobiček a to je pětkrát míň, než mám já - kolik mám já?). Pak přišla na řadu "čtyřminutovka" na malou násobilku (většina všech deset příkladů bravurně bez chyby) a poté už jsme se věnovali zvířátkům dědy Lesoně, s kterými jsme se seznámili minulý týden. Ve skupinách jsme nahrazovali zvířátka tak, aby síla zůstala zachovaná, ale abychom zjistili, které družstvo vyhraje.
Na začátku třetí hodiny jsme si rozdali písemky z přírodovědy, které moc slavně nedopadly, a pokusili se ohodnotit, proč se nám to (ne)povedlo napsat podle našich představ. Pak už jsme se pustili do tvoření, na kterém jsme se ráno domluvili. Nejdříve jsme dokončovali sněhuláky, které nám budou zdobit třídu a pak pokračovali na tom, co bylo volné, byli jsme schopni zvládnout, bylo potřeba udělat. Někteří byli dokonce ochotni věnovat volnou hodinu po obědě další práci. Děkuji :-). Na konci hodiny jsme si ještě pověděli, z jakých témat budeme psát písemku z vlastivědy příští úterý. Pak už angličtina a tělocvik.
Středa25. 11. 2015
Při třídnické hodině jsme probrali výsledky písemky z češtiny, domluvili se na prodejních hodinách (to bylo dost náročné) a zapracovali na aktivitce mapující naši třídu. Na dveře si začínáme vyrábět třídní strom. Na stromě budeme mít nezralé plody a poupata, květy a zralé plody a také z něj bude opadávat listí. Nejdříve jsme začali pracovat na opadávajícím listí, tedy nad tím, co ve třídě mít nechceme. Přemýšleli nad tím, čeho bychom se ve třídě rádi zbavili. Nesmělo se jednat o věci ani o lidi, ale o to, co se děje a nám se to nelíbí a byli bychom rádi, kdybychom se toho zbavili. Sepsali jsme mnoho věcí, které je určitě v naší moci skutečně zrušit (sprostá slova, rvačky, řev, hádky, ...) Uvidíme, jestli se nám podaří vymyslet, jak to zařídit.
Po třídnické hodině byla angličtina a matika, při které jsme opět pilně dělili (poté, co jsme si dali rozcvičku na malou násobilku), tentokrát již se zbytkem. A zvládli jsme to výborně!
Čtvrtou hodinu jsme psali opakovací písemku z přírodovědy a vypadalo to, že byla dost těžká. Tak uvidíme zítra.
Poslední byla na řadě dílna čtení, dnes se na nás přišla podívat i paní ředitelka (a líbili jsme se jí). Vyzkoušeli jsme si nové dvě metody - podvojný deník a poslední slovo patří mně. Paní učitelka nám pověděla o tom, jak budeme psát podvojný deník (a my jsme přispěli svou troškou do mlýna, když jsme dávali dohromady, proč takový deník vůbec kdo píše), a abychom viděli, jak funguje "Poslední slovo patří mně", pustila nám paní učitelka kousek videa, na kterém stejný úkol plnily její bývalé děti. Dokázali jsme dát dohromady pravidla tohoto úkolu a pak už jsme se pustili do samotného čtení. Mnoho z nás dokázalo už při prvním čtení udělat do podvojného deníku svůj záznam a tak paní ředitelka na závěr při sdílení vylosovala jednoho z nás (dnes se usmálo štěstí na Sandru), který mohl přečíst svůj zápis, a my jsme pak zkoušeli odhadnout, z jakého důvodu si jej Sandra zapsala. Všichni jsme pravidla dodrželi skvěle a při některé další hodině si tento způsob práce zase zopakujeme.
Úterý 24. 11. 2015
Dnes jsme měli celý den paní asistentku Gábinu a ve středu si od paní učitelky vysloužili pochvalu za výbornou práci - v češtině, matice, vlastivědě i výtvarce. Zopakovali jsme všechno, co jsme měli, vyhledali a zapsali jména pohoří a hor, dokončili hvězdy na jarmark a začali s tvorbou super sněhuláků.
Pondělí 23. 11. 2015
První hodinu češtiny jsme ještě hodně opakovali, abychom co nejlépe zvládli opakovací písemku. Při matice jsme trénovali zejména písemné dělení. Začínáme si již algoritmus docela pamatovat, našli se i tací, kteří chtěli počítat nahlas :-). Pak už byla na řadě písemka na vyjmenovaná slova a poté jsme při přírodovědě dokončili naše lapbooky, které jsme si mohli vzít domů, abychom se pořádně připravili na středeční písemku. Poslední hodinu pak byla angličtina.