22. týden
Úterý 26. 1. 2016
První hodinu pracovaly děti pod vedením paní asistentky na pracovním listu, kde podobně jako včera využily naučného textu k procvičení češtiny (slovní druhy, pátrání po slovech "vetřelcích") a během druhé hodiny i matiky (převody jednotek). Součástí bylo i porozumění textu v kombinaci s vlastními zkušenostmi. Nyní již tedy víme, jak se zimnímu období přizpůsobují nejen rostliny, ale i živočichové.
Na třetí hodinu si pro nás připravila Natálka prezentaci své velké práce - interaktivní mapy České republiky. Všichni jsme po celou dobu pozorně naslouchali a na závěr rozhodně nešetřili chválou. Natálka (a potažmo celá rodina) si ji rozhodně zasloužila.
Před koncem jsme si ještě stihli vysvětlit vlastivědnou práci na další hodinu, při které jsme s využitím dvou video ukázek, textu v učebnici, strukturované tabulky a spolupráce ve skupinách dali dohromady přehled toho, jak žili naši předci ve starší době kamenné. A při výtvarce jsme si na pravěké umělce zahráli. Tvořili jsme jeskynní malby - suchým pastelem jsme pokryli plochu čtvrtky a na ni uhlem kreslili zvířata.
Pondělí 25. 1. 201
Tento týden máme upravený rozvrh, takže jsme vlastně celý den pilně procvičovali vše z češtiny a matiky a využili k tomu téma z přírodovědy a přidali i vlastivědu, podstatné bylo samozřejmě čtení. Na pracovních listech jsme mohli pracovat sami nebo ve dvojici či trojici. Průběžně jsme si ověřovali správnost své práce, takže na konci bychom měli mít všichni všechno správně. Naše práce s rostlinami vyvrcholila tvorbou slovních úloh a jejich následným řešením (možná jsme pak litovali, jaké pěkné otázky jsme si sami na sebe vlastně vymysleli). Posledním úkolem pak byla tvorba popisků ke květinám na oknech, abychom věděli, jak je správně zalévat, aby netrpěly. Poslední pak byla angličtina.