31. týden
Čtvrtek 31. března
Dnešní den jsme si užili Týden naruby naplno. Učili jsme češtinu, matiku, hudebku i angličtinu. Všichni vyučující si zaslouží velké ocenění, protože si hodiny výborně připravili. Dokonce nachystali i spoustu pomůcek, což jim muselo určitě zabrat hodně z volného času. Snad i díky tomu, že jsme si včera promluvili o chování během hodin vedených námi samotnými, proběhlo všechno docela v pohodě. Stejně jako v úterý jsme hodnotili učitele i sami sebe.
Na třetí hodinu nás navštívili dva studenti učitelství, které zajímalo, jak se učíme přírodovědu. Čekalo nás téma houby a zvládli jsme stavbu těla, rozmnožování i rozdíly mezi houbami a rostlinami.
Středa 30. března
První hodina byla třídnická a po nutných organizačních věcech jsme se přesunuli do kruhu, kde jsme si společně povídali o včerejší holkami odučené hodině, našich hodnoceních, chování učitelů a žáků, hodnocení a sebehodnocení, (ne)vhodnosti některých druhů trestů apod. Uvidíme, co v nás zůstane, zítra učíme sami skoro všechny hodiny.
Pak byla angličtina a po ní ohlášená kontrolní práce z přírodovědy. Je potřeba říci, že se našlo dost z nás, kteří jsme se na práci zodpovědně připravili, takže jsme si vysloužili jedničky a dvojky. Jáchym má dokonce plný počet bodů! Bohužel je ale také pravda, že někteří z nás se na hodiny nepřipravují vůbec, což se také na známkách nemile projevilo. Paní učitelka také hodnotila kvalitu vedení pracovních listů a tam mnoho z nás dopadlo výborně, zlepšujeme se.
Další na řadě byla dělená matika a nakonec dílna čtení. Kačka H. prezentovala (zdařile) přečtenou knížku a pak jsme četli a pracovali zároveň se zelenými čtenářskými kostkami. Stihli jsme i povídání o přečteném ve skupinkách.
Tak zítra hurá na "NARUBY", celkem odučíme pět hodin, jen jedna zbyde na paní učitelku, to proto, že se na nás mají přijít podívat studenti učitelství.
Úterý 29. března
Po prázdninách jsme se sešli skoro v plném počtu a hned jsme zahájili "Týden naruby" hodinou matematiky, kterou si vzaly na starost Šárka a Terka. Matematickým soubojem všechny příjemně naladily a je potřeba říci, že tahle první část se jim opravdu povedla! Dalším úkolem bylo písemné násobení dvojciferným činitelem. Holky měly příklady připravené na tabuli, daly si s tím před hodinou práci. Jenže to už někteří nezvládli své chování a začali obtěžovat pokřikováním. Terce a Šárce se to samozřejmě nelíbilo, ale moc se jim nedařilo bez křiku situaci zvládat. Na druhou stranu je potřeba přiznat velké ocenění té části třídy, která se chovala slušně a práci ostatním nekazila. Dostali jsme domácí úkol, který máme na pátek, a na závěr byl ještě jeden matematický souboj.
Zbývající hodiny dnes byly na paní učitelce. Na začátku češtiny jsme hodnotili proběhlou matiku, psali jsme paní učitelkám ocenění i doporučení a také hodnotili sami sebe - čím jsme přispěli k dobrému průběhu hodiny a čím jsme ji naopak kazili. Pak jsme vzpomínali na své prázdninové zážitky, psali jednu větu, kterou jsme sdíleli ve skupinách. Za pomoci spolužáků jsme ve svých větách hledali a podtrhávali slovesa. Společně jsme dávali dohromady, co o slovesech víme, nakonec se nám podařilo zaznamenat si na tabuli skoro všechno, zapomněli jsme jen na určování osoby. Připomněli jsme si, jak se osoba určuje, také číslo a čas. Ve čtvrtek nás čeká hodina od Kačky H., Alice a Vendy, které s námi budou se slovesy pokračovat.
Ve vlastivědě jsme se seznámili s románským slohem. S využitím obrázků od paní učitelky a informací z učebnice jsme poznali rotundy a dali dohromady hlavní znaky tohoto slohu. Také jsme porovnávali, čím se liší a v čem se podobá románský sloh prvním slovanským stavbám. I to se nám povedlo. Nakonec jsme si měli vybrat, v kterém typu domu bychom chtěli žít a proč a své představy zaznamenat do pracovního listu.
Při výtvarce jsme se dnes učili kreslit obličej zepředu. Paní učitelka nám ukázala, jak si naměřit správné vzdálenosti a umístění jednotlivých částí obličeje, a my to pak zkoušeli sami na velkou čtvrtku. Byla to pěkná fuška, ale opravdu jsme se snažili.