13. týdenní plán
TÝDENNÍ PLÁN NÁMOŘNÍKŮ
15. týden
7. – 11. prosince 2015
Jméno: ……………………………………………
Ahoj námořníci,
druhý adventní týden je před námi, díky Vaškovi už bychom i měli vědět, co to advent je a jak se to má s adventním věncem.
Kromě učení nás v tomto týdnu čeká i několik dalších aktivit. V pondělí půjdeme čtvrtou hodinu na koncert skupiny Réva. Ve středu oslavíme další narozeniny, měly by být Šárčiny, snad už bude zdravá. A pilně budeme trénovat vystoupení na besídku.
Věřím, že všichni, kteří si vzali pro přírodovědný lapbook téma „Voda“, již zodpovědně pracují na jeho tvorbě. Připomínám, že si můžete přijít nejen pro šablonky na aktivitky, ale také pro radu, když si nebudete jistí, jak dál.
Minulý týden jsme dávali dohromady, jak naložit s výdělkem z jarmarku. Bylo by fajn, kdybychom ve středu o třídnické hodině měli k dispozici všechny potřebné informace o jednotlivých nápadech, abychom mohli rozhodovat.
Katka Vrtišková
Co se budeme učit
a co bych měl(a) zvládnout
ČJ
- učebnice 45-47 - Pravidelně si správně zapisuji slova, ve kterých jsem chyboval(a), do Ypsilonka. Poznám ve větě podstatná jména. Určím u nich rod a číslo.
- dílna čtení - Vyberu si jeden z nabídnutých obrázků prostředí. Využiji dovedností z minulých hodin a vybrané prostředí výstižně popíšu. Snažím se vyvarovat častého používání tvarů slovesa „být“ a naopak používat co nejvíce popisných sloves.
- dílna psaní - Dodržuji pravidla dílny čtení. Zaznamenám si, co má postava může vidět a své myšlenky odůvodním.
- Odysseus - Trénuji čtenářskou strategii „Kladení otázek“. Přemýšlím nad vhodnými otázkami pro Odyssea podle toho, co se děje v příběhu nebo co Odysseus dělá.
- učebnice 45-46 - Docvičuji algoritmus písemného dělení. Připomenu si jednotky hmotnosti a objemu. Podle potřeby trénuji doma dělení v oboru malé násobilky. (Příští týden bude písemka.)
- známá prostředí - Mám-li povinnou práci hotovou dříve (a kvalitně), vybírám si ze známých prostředí úkoly k řešení.
- geometrie 118-119 - Ověřím, zda je trojúhelník pravoúhlý. Učím se konstruovat trojúhelník zadaný délkou všech tří stran pomocí pravítka a kružítka.
- učebnice 28-29 - Pravidelně opakuji slovíčka. Trénuji hláskování a psaní označených slovíček. Čtu a poslouchám s porozuměním. Ptám se „Do you like …?“ a odpovídám „Yes, I do.“ x „No, I don’t.“ Napíšu dopis. (Ostatní skupiny podle pokynů svých paní učitelek.)
- učebnice 24-25 - Odliším skupenství vody a vysvětlím, co je potřeba k přechodu od jednoho skupenství ke druhému. S pomocí obrázku popíšu koloběh vody v přírodě.
- učebnice 29 - Vyberu z textu v učebnici informace důležité k zapamatování o řekách ČR. S pomocí příruční mapy najdu vybrané řeky na slepé mapě a správně je pojmenuji.