27. týdenní plán
27. TÝDENNÍ PLÁN NÁMOŘNÍKŮ
Ahoj námořníci,
velké ocenění patří vám všem za super keltské plakáty a vyhlášení soutěže „Keltský kvíz“. Jsem zvědavá, kolik soutěžících se nakonec zapojí a kolik bude správných odpovědí. Během týdne můžete soutěž spolužákům z 1. stupně připomínat a nabízet účast těm, kdo se ještě nezapojili.
V pondělí nás čeká „Den navíc“. Společně se sejdeme až po ukončení dílen, jsem zvědavá na vaše reakce a hodnocení.
Protože ve středu máme poradu 1. stupně, nabízím v tomto týdnu doučování místo tradičního termínu hned v pondělí od 13:30 do 14:30.
V průběhu týdne si napíšeme diktát bez přípravy, známkou budou také hodnocena doplňovací cvičení na rod střední a ženský. Počítejte s ústním zkoušením z vlastivědy a kratičkou písemkou z přírodovědy zaměřenou na výživu rostlin a živočichů.
S chutí do března, na jeho konci nás čekají Velikonoce a s nimi i krátké prázdniny J.
Katka Vrtišková
Co se budeme učit a co bych měl(a) zvládnout
ČJ
učebnice str. 72-75
Určuji bezchybně probrané mluvnické kategorie. Píšu správně i/y po obojetných souhláskách uvnitř slova a v koncovkách podstatných jmen rodu středního a ženského. U podstatných jmen rodu mužského určím životnost a přiřadím slovo ke správnému vzoru. Odůvodňuji pravopis v koncovkách slov podle vzoru „pán“.
Dílna psaní
Děj příběhu – vyberu si jeden obrázek a popíši situaci na něm tak, aby ostatní poznali, o kterém obrázku píšu. Vymyslím a napíšu, jak by mohl příběh pokračovat.
Dílna čtení
Dokončím úkol z minulé hodiny „Příprava na cestu“. Ve dvojici se spolužákem aktivně sdílím své záznamy.
čtení
V další části Odysseova dobrodružství trénuji kladení otázek jednotlivým postavám v příběhu. / Pracuji s pověstí, zaznamenám hlavní události.
M
učebnice str. 66-68
Pamětně dělím velká čísla tisícem, desetitisícem a stotisícem. Řeším slovní úlohy, používám vhodné početní operace. Seznámím se s římskými číslicemi.
geometrie str. 125
Seznámím se se značením stran v trojúhelníku. Rýsuji trojúhelníky, u kterých znám délky všech tří stran. Měřím obvody trojúhelníků.
AJ
učebnice str. 46-47
6. lekce – aktivně používám vazbu „There is/are…“ ve větě oznamovací, otázce a v krátké odpovědi.(Ostatní skupiny podle pokynů svých paní učitelek.)
Př
učebnice str. 44
Průběžně pozoruji a zaznamenávám popisem i nákresem pokus svého vědeckého týmu. Vysvětlím, proč živé organismy dýchají, a popíši způsob dýchání u rostlin. Zpracuji Vennův diagram pro porovnání výživy a dýchání rostlin.
učebnice str. 10
Vysvětlím, kdo byl Sámo a proč se slovanské kmeny potřebovaly sjednotit.