28. týdenní plán
28. TÝDENNÍ PLÁN NÁMOŘNÍKŮ
Ahoj námořníci,
vítám vás v novém týdnu, který bude plný akcí a organizačních změn. Po jistotu proto hned na úvod všechny sepíšu, abyste se měli jak orientovat.
V úterý 2. hodinu místo češtiny zažijeme ÚDIF neboli Úžasné divadlo fyziky (učebna 71). Jinak bude rozvrh beze změn. Na začátku vlastivědy čekejte krátkou opakovací desetiminutovku.
Ve středu místo 1. třídnické hodiny nás čeká program od společnosti Ornita, letos zaměřený na vodní ptáky. Poté se budeme stěhovat ze třídy do třídy, protože ptactvo bude usídleno v naší učebně. Doučování pro zájemce platí od 13:30 do 14:30.
Ve čtvrtek nás sice žádná akce nečeká, ale dopoledne strávíme místo ve třídě v klubu (stále ptactvo na naší třídě). Nicméně rozvrh platí, jen náplň jednotlivých předmětů přizpůsobíme jinému prostředí. Navíc uspořádáme třídní kolo recitační soutěže, kdo se chcete zapojit, mějte natrénovanou básničku. Její text mi budete odevzdávat.
V pátek nebudu ve škole, hodiny podle rozvrhu budete mít s paní asistentkou. Počítejte s krátkou písemkou na rýsování, určitě nezapomeňte pravítko, trojúhelník s ryskou, kružítko, ostře ořezanou tužku č. 3.
Další informace se týkají aktivit vyhlášených Ekotýmem. Všechny plakáty s podrobnostmi najdete na nástěnkách, na webu školy (případně Ekoškoly) a dala jsem vám na ně odkazy i na naše třídní stránky.
- soutěž „Báseň pro životní prostředí“ (termín odevzdání do 1. dubna)
- nejen pro děti, ale i pro rodiče a další zájemce 2. badatelská výprava k potokům (v sobotu 19. března)
- sběr papíru a víček od PET lahví (středa 9. března)
- dlouhodobá badatelská soutěž „Znalec našeho regionu“ (1. kolo má uzávěrku ve čtvrtek 31. března)
Katka Vrtišková
Co se budeme učit a co bych měl(a) zvládnout
ČJ
učebnice str. 76-77
U podstatných jmen rodu mužského určím životnost a přiřadím slovo ke správnému vzoru. Odůvodňuji pravopis v koncovkách slov podle vzoru „pán“ a „hrad“.
Dílna psaní
Děj příběhu – napíši hrubou verzi začátku svého příběhu, do kterého zahrnu i popis postavy a prostředí.
Dílna čtení
Seznámím se se čtenářskými kostkami. Aktivně naslouchám při prezentaci přečtených knih spolužáků. Zaznamenám alespoň jedno ocenění.
M
učebnice str. 70-72
Zapisuji římské číslice. Seznámím se s algoritmem písemného násobení dvojciferným činitelem.
AJ
učebnice str. 48-49
6. lekce – test; 7. lekce – seznámení s novou slovní zásobou, cvičení na porozumění poslechu.(Ostatní skupiny podle pokynů svých paní učitelek.)
Př
učebnice str. 45-46
Zpracuji Vennův diagram pro porovnání výživy a dýchání rostlin. Popíši dýchání u živočichů. Rozdělím rostliny podle způsobu rozmnožování, uvedu příklady.
Vl
učebnice str. 13-14
Velkomoravská říše – vznik a zánik. Vysvětlím, jak bylo nahrazeno pohanské náboženství křesťanstvím, zaměřím se na jazyk a písmo.