32. týdenní plán
32. TÝDENNÍ PLÁN NÁMOŘNÍKŮ
Ahoj námořníci,
„Týden naruby“ je za námi a já mám potřebu říci, že jste mě moc mile potěšili a překvapili velmi zodpovědnou přípravou na jednotlivé hodiny. Aktivity, pracovní listy, křížovky, kartičky na chodbu, … Super J. V hodnocení najdete ocenění v podobě bodíků za dobré skutky. Mnoho z vás také dokázalo kvalitně ohodnotit výkon učitelů i sebe samých v roli žáků. Jediné, co nám zbývá k vylepšování, je kontrola svého vlastního chování v hodinách. Tedy nejdřív myslet (jaké bude mít moje chování dopad na hodinu), teprve potom jednat.
V tomto týdnu nás čeká velké množství nové látky. V češtině se pustíme podrobně do sloves. V matice se podíváme na různé strategie řešení různých typů slovních úloh a začneme si tvořit pomocníky na převody jednotek. V přírodovědě dokončíme houby a zahájíme téma ekosystémů, abychom se pak postupně mohli probrat lesy, loukami a vodou. Ve vlastivědě se dostaneme k dalším Přemyslovcům, k době, kdy už se královský titul dědil z otce na syna.
Doučování bude ve středu od 13:15 do 13:45 a bude zaměřené na slovní úlohy.
Nezapomeňte do pátku přinést peníze na exkurzi do Prahy.
Katka Vrtišková
Co se budeme učit a co bych měl(a) zvládnout
ČJ
učebnice do str. 92
Rozliším u sloves – tvar určitý x infinitiv; jednoduchý (včetně zvratných sloves) x složený. Určím osobu, číslo, čas. Odůvodním pravopis v koncovce času přítomného.
Dílna psaní
Pokračuji na svém příběhu s využitím rad od paní učitelky.
Dílna čtení
Postava v mé knize – odůvodním, proč bych některou svou postavou chtěl(a) nebo nechtěl(a) být.
M
učebnice do str. 79-82
Využívám vhodné strategie při řešení slovních úloh. Vytvořím si přehledného „pomocníka“ na převody jednotek délky.
G
učebnice do str. 125-126
Rýsuji čtverec a obdélník. Měřím jejich obvody.
AJ
učebnice str. 56
7. lekce – dokončení + test
8. lekce – seznámení se slovní zásobou.
(Ostatní skupiny podle pokynů svých paní učitelek.)
Př
učebnice str. 66-67
Houby – popíši základní způsoby, jak se vyživují houby.
Přírodní společenstva – vysvětlím, podle čeho si živé organismy vybírají místo k životu.
Vl
učebnice str. 21-23
Vysvětlím, jak se to stalo, že Přemyslovci získali dědičný královský titul. U vybraných Přemyslovců uvedu, čím jsou pro nás dnes významní.