33. týdenní plán
33. TÝDENNÍ PLÁN NÁMOŘNÍKŮ
Ahoj námořníci,
před námi je týden, kdy nás čeká exkurze do Prahy, při které se dozvíme mnoho o Karlu IV. Abychom tam však nejeli úplně neinformovaní, budeme se ve vlastivědě snažit načerpat alespoň základní poznatky o tomto panovníkovi. Můžete přinést z domova knihy, které o něm pojednávají. Pokud se dohodneme, vytvořili bychom na toto téma opět soutěž pro ostatní třídy 1. stupně tak, jak jsme o tom mluvili po skončení Keltů.
Protože na výpravě do Prahy budete pracovat i s pracovními listy, měli jste v seznamu věcí s sebou psací potřeby. Komu se lépe pracuje na tvrdé podložce a vejde se mu do batůžku, může si ji přibalit s sebou.
Doučování bude tento týden zaměřené na převody jednotek délky a na slovesné tvary (jednoduché x složené) a slovesné časy (jejich poznávání ve větách). Protože ale máme ve středu od jedné hodiny poradu prvního stupně, dám vám ještě vědět, kdy a od kolika hodin se doučování uskuteční.
Připomínám desetiminutovku na Přemyslovce v úterý.
Hezký jarní týden.
Katka Vrtišková
Co se budeme učit a co bych měl(a) zvládnout
ČJ
učebnice do str. 97
Rozliším u sloves – tvar určitý x infinitiv; jednoduchý (včetně zvratných sloves) x složený. Určím osobu, číslo, čas. Odůvodním pravopis v koncovce času přítomného.
Dílna psaní
Pokračuji na svém příběhu s využitím rad od paní učitelky.
Dílna čtení
Hlavní události v mém příběhu – do grafického organizéru zaznamenám posloupnost hlavních událostí, které se v příběhu staly.
M
učebnice do str. 83, 86-87
Seznámím se s pojmem „milion“ a porovnávám čísla větší než milion. Vytvořím si přehledného „pomocníka“ na převody jednotek hmotnosti.
G
učebnice do str. 126-128
Vyřeším slovní úlohy s obvody čtverce a obdélníku. Poznám rovnoběžníky.
AJ
učebnice str. 56-58
8. lekce – seznámení se slovní zásobou. Používám otázku „What are you wearing?“ a odpověď „I’m wearing …“ (Ostatní skupiny podle pokynů svých paní učitelek.)
Př
učebnice str. 68-69
Les – vyjmenuji a popíši tři základní typy lesa. Vysvětlím, jak se liší les podle nadmořské výšky. Popíšu, jak se les proměňuje v průběhu roku. Odliším od sebe nejznámější jehličnany.
Vl
učebnice str. 25-27
Vysvětlím, jak se stalo, že po Přemyslovcích u nás začali vládnout Lucemburkové. Vyprávím o době vlády Karla IV. a jeho přínosu pro České království.