3. týden
V přírodovědě jsme pokračovali s pokusy. Jakmile rostliny řeřichy dosáhly potřebné výšky, pokročili jsme k druhému kroku. Změnili jsem jim podle pokynů podmínky k životu. Některé nebudou mít k dispozici vodu, jiné budou žít ve tmě nebo skoro ve tmě, dalším jsme vzali kyslík. A dál pozorujeme, co se bude dít.
K tomu jsme se navíc věnovali fotosyntéze. Abychom tomuto složitému procesu na naší úrovni porozuměli, zahráli jsme si hru, při které jsme my sami představovali potřebnou neživou přírodu (vodu z půdy, světlo ze Slunce, oxid uhličitý ze vzduchu) a rostlinu (kořeny, stonek, listy) a za vedení paní učitelky jsme pilně vyráběli cukry a vylučovali kyslík.
Ve vlastivědě jsme pokročili je Keltům a začali pracovat na naučném plakátu, který na první pohled zaujme a zároveň mu porozumí i spolužáci z 2. a 3. tříd. Práce je to náročná, už jsme si dali dohromady, jaké podmínky musí takový plakát splňovat, zjistili všechny potřebné informace ke svému tématu, vytvořili návrh a nyní už pracujeme na samotném plakátu.